PLM Group moderniserar telefonin med ComCenter SMART!

ComCenter har tecknat avtal med PLM Group, med huvudkontor i Värnamo, där ComCenter levererar telefoni till koncernen genom telefonilösningen ComCenter SMART.

Lösningen innehåller mobila anknytningar kombinerat med softphones, mjukvarubaserad telefoni genom app i PC eller Mac.
Lösningen implementeras över 17 st lokala kontor, spridda över 7 länder, med ca 140 st användare, där vi integrerar kundens olika lands- och lokala nummer i lösningen.

Hindrik Usin, IT-Chef på PLM Group:

Eftersom vår gamla telefonilösning började bli uråldrig med endast basfunktioner, så var vår ambition att hitta en ny telefonilösning som skulle vara pålitlig, enkel att använda och fungera över flera länder.
När vi scannade marknaden och testade oss fram, så var inte ComCenter med i våra beräkningar, men efter flera ihärdiga försök ifrån deras säljare Fredrik, så bestämde vi oss för att testa ComCenter och deras telefonilösning ComCenter SMART.
Det var en positiv överraskning för oss när deras system visade sig ha premiumkvalité när det kom till samtalskvalité och funktioner, dessutom till en betydligt lägre kostnad jämfört med de stora spelarna på marknaden.
Vi fastnade också för attityden och känslan av att vara ”den enda kunden i fokus” då det lades ned mycket tid och engagemang för att PLM Group skulle få en så bra lösning som möjligt.
Nu, ett antal dagar efter att ha driftsatt ComCenter SMART, måste vi erkänna att leveransen var lika bra som den goda tårtan som bjöds på!

ComCenter tackar för förtroendet och ser fram emot samarbetet!

In English:

ComCenter has signed a deal with PLM Group, with HQ in Värnamo, Sweden.
ComCenter will deliver the new unified communication solution to PLM Group with ComCenter SMART.

The solutions includes mobile extensions combined with softphones, a software based application with telephony through PC or Mac.
The solution is implanted over 17 local offices, spread over 7 different countries, with an amount of 140 users, where we integrate PLM Groups different countrycodes and local numbers in the solution.

Hindrik Usin, IT-Manager at PLM Group:
Since our old phone system had been letting us down on just basic features, we wished for something that is reliable, easy to use and can be deployed across borders. During scoping and trialling period, ComCenter was not in our sight, but after many stubborn attempts from their sales guy Fredrik, we decided to give them a chance and made couple of test calls with ComCenter SMART. It was quite a surprise to us when the system premium quality on calls and functionality, but only with a fraction of a cost comparing to other big players on the market. We also like the attitude and feeling of being the “only customer” where a lot of time and effort was put into delivering a good setup for PLM Group.

Now, a few days after launching ComCenter SMART, we must admit that the delivery was as good as the cake brought on that day!

We are looking forward to our cooperation and wishes PLM Group good luck with their future assignments!