Vanliga frågor

Support

När du får en ny dect-telefon måste du först ansluta batteriet.
I vår app kan du följa din förbrukning samt fylla på med den surf du behöver. Där kan du också hitta information om mobildata och din PIN/PUK-kod. Du kan också logga in på vår portal smart.comcenter.se med dina användaruppgifter.
Börjar surfen tryta laddar du enkelt på med mer surf i mobilappen.
Kika i mobilappen efter din PIN/PUK-kod, alternativt logga in på vår portal smart.comcenter.se med dina användaruppgifter.
Surfa in på smart.comcenter.se och klicka på texten ”Jag har glömt mitt lösenord”. Du kan också begära ett nytt lösenord i appen eller i din softphone.
Är du administratör av växeln kan du logga in på smart.comcenter.se för att justera växelns öppettider. Behöver du hjälp? Skicka ett mejl till oss på support@comcenter.se.
Är du administratör av växeln kan du aktivera samtalsdirigering via din mobilapp eller softphone. Detta är redan förprogrammerat i växeln av ComCenter, när behovet finns. Behöver du hjälp? Skicka ett mejl till oss på support@comcenter.se.
Som köadministratör kan du lägga till eller ta bort användare i en kö. Du kan även flytta ringordningen för en linjes kö.
Som köadministratör kan du lägga till eller ta bort användare i en kö. Du kan även flytta ringordningen för en linjes kö.
Är du administratör av växeln kan du göra detta via mobilappen eller genom att surfa in på smart.comcenter.se.
Ring 555 från din mobil och följ instruktionerna.
När samtalet går över 2G och 3G kan du tyvärr inte surfa medan du pratar. Men du löser det lätt genom att aktivera 4G och WiFi-samtal. Då ska du kunna surfa och snacka samtidigt.
Skicka ett mejl till oss på support@comcenter.se för att lägga till eller ta bort användare i ditt system.
Skicka ett mejl till oss på support@comcenter.se för att lägga till eller ta bort användare i ditt system.
Det kan vara så att kollegan har aktiverat stör ej-funktionen på sin mobil – kontrollera det.
Kontrollera så att du som användare har aktiverat funktionen Softphone. Du kan se vilka enheter användaren har om du loggar in på smart.comcenter.se. Skicka ett mejl till oss på support@comcenter.se för mer hjälp.
Se till att kontrollera att ljudet på datorn är på det är lätt att missa!
Se till att kontrollera så att din mick inte är avstängd eller mutad – det är lätt hänt!

Växel/mobil

ComCenter går i Telenors nät.
Vi har täckning där Telenor har täckning. Kika här för att se var du har täckning med oss.
Ja, med ComCenter Smart kan du ta emot sms även på ditt fasta nummer - bra va!
Ja, alla enheter som har stöd för ip-telefoni/sip.
Jajamän! Du kan skicka så kallade mass-SMS från smart.comcenter.se. Där kan du också välja vilken avsändare du vill ha för utskicket. Om du till exempel vill skicka från "säljaren Anders" i stället för "ComCenter support".
Mobilabonnemangen fungerar precis som ditt vanliga abonnemang. Det är samma pris och villkor inom EU som i ditt vanliga abonnemang. Undrar du över övriga mobila bredband och övriga världsdelar? Se vår prislista länk.
I mobilappen kan du se inkommande kö-samtal och de samtal som står i kö.
Ja, vi kan såklart portera in alla mobilnummer till ComCenter. Förutsatt att abonnemanget inte har bindningstid kvar hos nuvarande operatör.
Jajamän! Det framgår tydligt om du blir uppringd med samtal på mobilen eller via växeln.
Var ska jag ha en mobil växel?
ComCenter Smart har en intelligent GPS-tag. Vilket innebär en funktion som automatiskt checkar in dig på vald plats, till exempel: När du kommer till kontoret är du per automatik inloggad i dina förutbestämda grupper, samt visar ditt fasta nummer när du ringer ut. När du lämnar kontoret loggas du ur svarsgrupperna - smidigt och smart!
Nej, du behöver inte köpa vår mobila växellösning för att använda våra abonnemang. Det underlättar dock mycket om du vill styra inkommande samtal.
Du kan ändra ditt utgående nummer med två enkla klick i din softphone eller i mobilappen.
Ja, du kan få statistik i realtid som du dessutom kan presentera via Wallboard eller länk till hemsidan.
Absolut, vi är flexibla vilket innebär att alla våra tjänster går att ändra även under avtalstid.
ComCenters svarstjänst erbjuder en extern och personlig växeltjänst som kan besvara allt från enstaka samtal till att vara företagets egen växeltjänst.
Ja, allt hamnar på samma faktura. Vi erbjuder dessutom försäkring på dina mobila enheter.
Är din mobil ansluten i ComCenter SMART får du notiser i SMART-appen istället. Missade samtal syns i samtalshistorik i appen, webbportalen och i din Softphone.
Ja, självklart kan du få rapporter. Veckovis, månadsvis eller kvartalsvis - du väljer!
Ja, det kan du. Om du är utanför EU:s gränser är det bra att tänka på att du ska slå på ditt WiFi.

Nätverk

Ja, med ComCenters mobilabonnemang kan du ringa via WiFi, vilket innebär att om du saknar mobiltäckning går det utmärkt att ringa via ditt WiFi.
ComCenter levererar och erbjuder högkvalitativt internet via fiber till företag och organisationer. Hör av dig till oss för en offert.

Support & fjärrsupport

Behöver du support, maila till support@comcenter.se eller ring 036-770 10 20.

Behöver du fjärrsupport, vi kan hjälpa dig! TeamViewer