Artiklar

ICA Supermarket Klostergatan uppgraderar till SMARTA telefonilösningar

ICA Supermarket på Klostergatan i Jönköping är en populär och välbesökt butik mitt i city. Det ställer krav på kommunikationen i butiken som är belägen i en lokal med många avstickande utrymmen som såväl post- och paketutlämning som pantstation.

Medarbetarna i ICA Supermarket-butiken upplevde problem med ytor där täckningen var svagare. Möjligheten till snabb kommunikation behövde ses över och förbättras. Vi på ComCenter såg därför till att byta ut ICA-butikens befintliga trådlösa telefonisystem. Sedan optimerade vi utrustningen så att personalen kan prata i telefon på alla ytor – utan att avbrytas eller störas av dålig täckning.

Hur löste vi ICA:s problem med täckningen?

Problem med täckningen på vissa ytor är inget som är ovanligt, men vi vet alla att det kan vara mycket frustrerande att bli avbruten eller att inte få den kontakt som vi behöver. För att lösa problemet i butiken satte vi upp ny hårdvara i form av nya basstationer, samt installerade trådlösa dect-telefoner. Enkelt förklarat är basstationerna telefonins motsvarighet till en WiFi-puck. Dect-basen skruvas upp i taket och anpassas till alla ytor som telefonerna finns på.

“Vi fick bättre täckning i våra lokaler och det blev enklare för oss att vidarekoppla samtal. Jag kan även blanda dect-telefoner (trådlösa telefoner) och mobiltelefoner i samma växel samt hantera ringgrupper på ett enklare sätt. Dessutom levererade ComCenter robusta telefoner till ett bra pris”

Mats Axelsson, som driver ICA Supermarket Klostergatan.
ComCenter SMART PANT är en enkel porttelefon. Genom ett knapptryck kan besökarna larma en anknytning eller ringgrupp om maskinen skulle stå stilla. På så vis slipper besökarna vänta länge för att få panta och medarbetarna i butiken slipper ta hand om eventuell pant som lämnas på platsen.
Fredrik Hartman

Artikeln skriven av Fredrik Hartman

fredrik.hartman@comcenter.se
Mer artiklar