Kundcase Volue - Teamstelefoni
Artiklar

Volue valde ComCenter för smartare teamstelefoni

Volue är ett mjukvaruföretag vars produkter optimerar energiproduktion, handel, distribution och konsumtion samt infrastruktur- och byggprojekt. En lång kundrelation ledde till att vi på ComCenter fick förtroendet att digitalisera Volue ytterligare. Vilket vi gjorde då vi skapade en funktionell kommunikationsplattform och användarvänlig teamstelefoni genom Microsoft Teams.

Volue hade tidigare en telefonilösning som var placerad lokalt vid en Microsoft Lync server. Med vår smarta telefonilösning kan de nu migrera serven till molnet med Microsoft 365, samt ersätta den gamla Lync-lösningen med Microsoft Teams. Med Teamstelefoni kan Volue sköta företagsväxeln, hantera funktioner som rör svarsgrupper eller tillgänglighet enkelt, samtidigt som de får en lättöverskådlig kommunikationsplattsform där de delar dokument, chattar eller har videomöten – internt som externt. Nu kan Volue på ett användarvänligt och effektivt sätt hantera såväl telefoni som kommunikation oavsett var kunder, medarbetare eller intressenter befinner sig. 

– Utmaningen för oss på ComCenter var att tidigare installation stod hos Volue i Norge. Det var dessutom ett tight tidsschema, samtidigt som projektet krävde samordning för att migrera ur det gamla systemet. För att sedan se till att Volue kunde arbeta och kommunicera via molnet i Microsoft Teams utan driftstörning eller nedtid.

Joacim Ahlebro på ComCenter

– De personer som inte avaktiverade talsvar i Teams fick heller inga samtal till mobilen när teams var avstängt. Man får då meddelande om att personen inte är tillgänglig. När man gjort justeringen i Teams så fungerar allt som det ska. Annars verkar det som att vi är i hamn med flytten till Teams. Stort tack för all support kring detta projekt. Ni är grymma!

Martin Svensson på Volue

Vill du också migrera din företagsväxel med Microsoft Teams?

Få koll på kommunikationen, hantera eller skapa nya svarsgrupper i växeln, se över dina övriga växelfunktioner eller varför inte skapa en automatisk telefonist? När du migrerar din företagsväxel med Microsoft Teams kan du hantera din företagskommunikation på en och samma plattform.

Jag vill veta mer

Rutor markerade med * är obligatoriska
Joacim

Artikeln skriven av Joacim Ahlebro

joacim.ahlebro@comcenter.se
Mer artiklar